Trini Lopez gaat op reis

17 februari 2020 - Heiloo, Nederland

Een nieuw verhaal, sterker nog, een eerste verhaal! Hoe hou ik jullie geïnteresseerd? Dan moet zo’n eerste verhaal ook alle aanleiding geven om verlangend uit te kijken naar een vervolg.

Best lastig hoor. Enerzijds heb ik last van een ‘wie zou mij nou willen lezen!?’ complex anderzijds heb ik een enorme geldingsdrang. Nou ja, op mijn interne beschouwingen zit ook niemand te wachten, en in therapie ga ik toch niet meer dus….

Er zijn al heel wat mooie Amerika liedjes gemaakt en ik maak graag met jullie de afspraak dat ik er af en toe hier één,en in dit geval twee, voorstel die je dan tijdens het lezen van mijn verhaal kunt afspelen. Het is steeds een YouTube link. En dan kan er echt maar één artiest zijn om mee te beginnen:

America en This Land is Your Land

Trini Lopez die hier zijn liefde voor Amerika bezingt. Let wel hij heeft het dus over de USA! Ontroerend, een Mexicaanse immigrantenzoon die zulke mooie, lieve Amerika liedjes heeft gemaakt.

‘I like to be in America
Ok by me in america
Everything free in america
For a small fee in america’

'This land is your land, this land is my land
From the California to the New York island
From the Redwood Forest, to the gulf stream waters
This land was made for you and me'

De voorpret, dat is vooral in boeken duiken, websites bezoeken, verhalen van anderen horen (‘wat je beslist moet zien!!..’). En natuurlijk de momenten waarop we bij elkaar komen om de reis te overleggen. Soms verloopt dat wat chaotisch. Maar dat komt door mij. Echt, wat dat betreft ben ik vreselijk. Ik verbeeld me dan een rampscenario bij aankomst op het vliegveld van San Francisco. Koffers die niet aankomen, een taxi die niet te vinden is, een hotel wat niet geboekt blijkt. Van dat dus… Erg he! Gelukkig zijn Joop en Merijn er om me een beetje met beide benen op de grond te houden.

Toch overheerst het leuke, de enorme zin die ik heb in deze reis. De weet die ik heb dat alles toch weer anders zal, en mag (!!) zijn.

Genoeg voor een eerste ‘verhaal’. Geen idee wanneer het vervolg komt. Ik denk onregelmatig tot aan ons vertrek op donderdag 26 juni. Jullie zien het wel. Tot een volgende keer!

1. Caroline Oostveen:
    17 februari 2020
    Wat leuk om te lezen lieve Theo! En ik ben blij dat Joop en Merijn er voor je zijn 🤣.
  2. Margriet Dignum:
    17 februari 2020
    Je hebt talent Theo, mooie start van je verhalen, dat belooft wat!
  3. Misja:
    17 februari 2020
    Pappaaaaa!! Ik ben fan. Niet van de muziek, maar wel van je verhalen.
  4. Marga Kloosterman:
    Een mooie voorbeschouwing!
  5. Patricia:
    17 februari 2020
    Super leuk geschreven Theo, zie het helemaal voor me :-)
  6. Johan:
    19 februari 2020
    ...leuk....
  7. Rolina:
    19 februari 2020
    Kijk uit naar het vervolg...
  8. Eva Kloosterman:
    22 februari 2020
    Leuk om te lezen Theo, dit belooft veel goeds voor de rest van de reis. Veel plezier met alle voorpret!